Kasım 15, 2014

03:16

Kelime İşlemcilerin Karşılaştırılması

1. MS Office Word Genel Özellikleri

Microsoft Word, belge oluşturma, düzenleme ve bilgisayarınızda metin kontrol ile ilgili tüm görevler için güçlü bir yardımcıdır. Bu dosyaları PDF olarak kaydedebilir veya belgeleri yazdıktan sonra, Outlook üzerinden e-posta ile gönderebilirsiniz.
Word programının gelişmiş özellikleri sayesinde tablolar oluşturabilir, şekiller çizebilir,  sütunlu yapıda dokümanlara oluşturabilir, yazı içine resimler ekleyebilir, adres etiket basımı yapabilirsiniz. Hatta yaptığınız çalışmaları web sayfası olarak düzenleyebilir ve yayınlayabilirsiniz.

1.1 MS Office Avantajları

• Word programı birçok işlemi otomatik olarak kendisi yapar. Örneğin yazılan bilgilere ait içindekiler, indeks, sayfa numaraları, dipnot bilgileri ve bunun gibi birçok işlemler kolayca hazırlanabilir,
• Yazıda çeşitli yazı tipleri ve fontlar kullanılabilir,
• Çeşitli sayfa görünümleri oluşturulabilir,
• Kelimeler düzeltilebilir, eş anlamlıları bulunabilir, kelimeler toplu olarak değiştirilebilir,
• Poster, afiş, davetiye, kitap, tez, gazete, dergi, broşür ve makale yazabilir ve yayınlayabilir,
• Bilgisayara adres kaydetme ve kaydedilen adresler ile mektup birleştirme yapabilir.

1.2 MS Office Dezavantajları

• MS Office programı ücretlidir bu sebepten ötürü bazı kullanıcılara hitap etmeyebilir,
• Piyasada çok fazla kelime işlemci programı olsa bile kendi boyutlarında bir rakibi olmadığı için eski sürümlerine göre çok büyük gelişmeler kat etmemesi,
• Geçici bellekte çok yer kaplaması,
• Yavaş açılıyor olması gibi sebepler bu programın dezavantajları arasında yer alıyor.

2. Google Docs Genel Özellikleri

   Bilmeyenler için “Google Docs nedir?” kısaca bahsedelim. DOC, XLS, ODT, ODS, RTF, CSV, PPT vb. dosyaları bilgisayarınıza herhangi bir ofis yazılımı yüklemeden doküman oluşturup, düzenleyip, saklayabileceğiniz web tabanlı bir uygulama. Dökümanlarınızı dilerseniz arkadaşlarınızla da paylaşabilirsiniz, hazırladığınız sunumları isterseniz web sitenizde tıpkı YouTube’dan video ekler gibi kullanabilirsiniz. Üstelik tüm bu işlemler ücretsiz, ofis yazılımlarına para harcamanıza gerek yok.

2.1 Google Docs Avantajları

•  Kullanıcılar anında ve güvenli biçimde dosya oluşturabilir, saklayabilir ve paylaşabilir,
• Herhangi bir formattaki dosyalarınızı saklamak için de 5GB depolama kapasitesi sunuyor ve bunlara herhangi bir yerde, herhangi bir anda ulaşılabiliyor,
• Sosyal medya desteğiyle de gerçekleşebilen kişilerin bir doküman üzerinde aynı anda işlem yapabiliyor ve iletişim kurabiliyor,
• Dokümana davet edilen kişi ya da kişiler yorum alanından fikir alışverişlerinde bulunabiliyorlar. Bunun yanında dokümana çağrılan herkes, doküman üzerindeki değişiklikleri anında ve canlı olarak görüntüleyebiliyor.

2.2 Google Docs Dezavantajları

•  Office 2007'in  docx formatını desteklememektedir. Ayrıca .doc, .rtf, html, .txt, .odt, .sxw formatları için 500 kb sınırı vardır,
• Pdf dosyalarını düzenleme imkanı vermiyor,
• Düzenleme özellikleri, bulmak ve değiştirmek, kesme, kopyalama, yapıştırma, geri alma ve yineleme temel komutları ile sınırlıdır.

3. OpenOffice Genel Özellikleri

OpenOffice, Apache Yazılım Vakfı önderliğinde özgür yazılım topluluklarınca geliştirilen, bir ofis yazılımları ailesidir. Kelime işlemci, hesap tablosu, sunu, çizim ve veritabanı bileşenlerini içerir.
OpenOffice, pek çok farklı platform için uygundur; Microsoft Windows, Unix temelli işletim sistemleri (Solaris ve Linuxvb.) ve MAC OS X gibi. Microsoft Office ve OpenDocument dosya biçimlerini destekler, tamamen özgür ve ücretsizdir.

3.1 OpenOffice Avantajları

•  OpenOffice, aralarında Linux, Solaris, BSD, Microsoft Windows, OpenVMS, OS/2 and IRIX gibi ortamlarında bulunduğu çok sayıda platform tarafından desteklemektedir,
• OpenOffice, çağdaş bir ofis yazılımından beklenen özellikleri sağlayabilen, birbiriyle yakın çalışan uygulamaların toplamıdır,
•  Ücretsiz olması birçok kullanıcı için olumlu bir yönüdür,
•  MS Office’te hazırlanmış birçok dosyayı tanır ve açar,
•  Hazırlanan çalışmaları doğrudan pdf dosyası haline getirebilir.

3.2 OpenOffice Dezavantajları

• Program açılırken fazla zaman harcaması,
•  Geçici bellekte çok fazla yer kaplaması,
•  MS Office Excel’de hazırlanmış grafikleri düzgün gösterememesi OpenOffice programının dezavantajları arasında gösterilebilir.

4. Thinkfree Office Genel Özellikleri

ThinkFree Office, kullanıcıların her türlü mesleki, eğitimsel ve kişisel belgelerle dosyaları sorunsuz bir şekilde oluşturmasına, birlikte etkileşime girmesine ve düzenlemesine olanak tanıyan sözcük işlemci, elektronik tablo ve sunum uygulamalarını içeren, Microsoft Office uyumlu bir yazılım paketidir.
 ThinkFree Office'in platform bağımsız çalışma özelliği onu herkes için en sevdikleri ofis uygulamalarını her yerde çalıştırabilmesinin ideal ve maliyet açısından verimli bir yolu haline getiriyor.

 4.1 Thinkfree Office Avantajları

• MS Office programı ile çok iyi bir derecede uyumluluk sağlar ve dosyalarını tanır,
•  Linux , Mac ve Windows gibi birçok işletim sisteminde çalışabilmektedir,
•  Ücreti MS Office programının neredeyse üçtebiri olduğundan bazı kullanıcılar için uygun olabilir,
• Her ofis yazılımı, yeni kullanıcıların alışmasını güçleştirecek şekilde kendi Kullanıcı Arabirimine sahiptir. Thinkfree Show, MS PowerPoint'le neredeyse aynı kullanıcı arabirimini içerir.
• Belgeleri gayet hızlı yükler.

 4.2 Thinkfree Office Dezavantajları

• Ne kadar MS Office programının üçtebiri fiyatı olsada ücretlidir ve bundan dolayı çoğu kullanıcı için sorun arz eder,
•  Programın çalışması yavaştır,
•  MS Office programına göre tasarım bakımından biraz karmaşık gözükebiliyor.

5. Neooffice Genel Özellikleri

Neooffice, Mac OS X için tasarlanmış, içerisinde kelime işlemci, tablo, sunum, çizim ve veritabanı uygulamaları barındıran bir ofis yazılım paketidir. OpenOffice.org ofis paketini temel alarak hazırlanan NeoOffice, içerisinde düzinelerce Macintosh özellikleri barındırmasının yanısıra, Microsoft Office gibi popüler ofis programları ile de kendi arasında dosya biçimlerini açma, kaydetme, düzenleme ve değişim yapma yeteneklerine sahiptir.

NeoOffice, Mac OS X için tasarlanan en stabil ofis paketlerinden birisidir. Sun Microsystems’ın OpenOffice.org ofis paketindeki özellikleri kullanarak, Mac kullanıcılarının her türlü ihtiyacını karşılayacak, ve buna uyum sağlayacak bir ofis paketi yaratmış bulunmakta.

5.1 Neooffice Avantajları

• Hızlı çalışır,
•  Ücretsiz olması avantajlarından biridir,
•  Kullanıcıları tarafından talep edilen, Mac platformuna özel, yeniliklere sahiptir,
• Türkçe dahil 58 dil destekler,
• NeoOffice, Mac OS X için tasarlanan en stabil ofis paketlerinden birisidir.

5.2 Neooffice Dezavantajları

• Geçici bellekte fazla yer kaplar,
•  Sadece Macintosh işletim sistemi içindir,
•  Snow Leopard ile uyumlu çalışmamaktadır.